Consell Escolar: colònies i sortides
En el darrer Consell Escolar de Herois del Bruc es va comunicar la decisió del Claustre de Professors de suspendre de manera provisional (sense data) les sortides i colònies com a mesura de pressió davant del Departament d'Educació per les conseqüencies de la nova llei d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Els representants dels pares vàrem manifestar el nostre desacord i la nostra opinió. L'AMPA, s'adhereix a la proposta de solució presentada per la FAPAC i que teniua la nota de premsa mes avall. Ens mantenim atents a possibles canvis i un informarem de qualsevol novetat al respecte.
Nota de premsa
La FaPaC reclama al Departament d'Educació la convocatòria urgent d'una taula de diàleg per posar fi al boicot dels professors a les sortides i colònies escolars· Les associacions de pares i mares de les escoles afectades mostren la seva preocupació davant del perillós camí que està prenent l'enfrontament entre mestres i Educació.
· La FaPaC lamenta que el Departament d'Educació i el col·lectiu de mestres no hagin estat capaços de trobar una sortida consensuada.
· La federació fa una crida a la comunitat educativa perquè l'interès general de l'educació dels alumnes estigui per sobre dels interessos sectorials.
Barcelona, 22 setembre de 2010
La FaPaC reclama al Departament d'Educació que convoqui, de forma urgent, una taula de diàleg amb els sindicats i els representants de les famílies dels alumnes per tal de superar l'actual situació de tensió que viuen molts centres educatius arran l'amenaça dels mestres a suprimir les sortides i colònies escolars.
Com a federació d'associacions de mares i pares d'alumnes, la FaPaC no pot quedar al marge d'aquest conflicte i exigeix a totes les parts el màxim esforç de diàleg i entesa per trobar una solució consensuada i satisfactòria per a la majoria de mestres i famílies.
La FaPaC fa una crida a la comunitat educativa perquè acosti posicionaments de manera que l'interès general de l'educació dels alumnes estigui per sobre dels interessos sectorials. És necessari afrontar les dificultats per tal de solucionar-les, així com centrarse en els punts que ens uneixen i oblidar retrets, protagonismes i desacords històrics.
Aquest conflicte ha de servir per posar-nos a prova totes les parts implicades, doncs haurem de cedir el necessari pel bé de la generació futura i haurem de perdre la rigidesa de postures i plantejaments tancats. És hora de posar sobre la taula i resoldre alguns problemes que sempre han acompanyat les colònies i sortides com són la manca de reconeixement econòmic i la manca de protecció dels mestres en temes de responsabilitat civil que es puguin presentar.
La FaPaC lamenta que el Departament d'Educació no hagi sabut consensuar els acords necessaris per a la correcta aplicació del calendari escolar, i retreu al col lectiu de mestres la utilització que en fan de les sortides i colònies · en les seves reivindicacions laborals.
Els docents s'han de sentir més valorats i reconeguts, i aquest reconeixement implica que el Departament ha de ser sensible a algunes de les seves propostes, els ha d'escoltar més i ha d'argumentar millor les decisions que pren.
La FaPaC agraeix a tot el col·lectiu de mestres que, tot i no estar d'acord amb el nou calendari escolar, manté les colònies i sortides aprovades als Consells Escolars de centre.
Ha arribat un punt en el qual s'han de buscar solucions i no més motius per a l'enfrontament. El curs ha començat i cal recuperar la normalitat.
Nota de premsa
La FaPaC reclama al Departament d'Educació la convocatòria urgent d'una taula de diàleg per posar fi al boicot dels professors a les sortides i colònies escolars· Les associacions de pares i mares de les escoles afectades mostren la seva preocupació davant del perillós camí que està prenent l'enfrontament entre mestres i Educació.
· La FaPaC lamenta que el Departament d'Educació i el col·lectiu de mestres no hagin estat capaços de trobar una sortida consensuada.
· La federació fa una crida a la comunitat educativa perquè l'interès general de l'educació dels alumnes estigui per sobre dels interessos sectorials.
Barcelona, 22 setembre de 2010
La FaPaC reclama al Departament d'Educació que convoqui, de forma urgent, una taula de diàleg amb els sindicats i els representants de les famílies dels alumnes per tal de superar l'actual situació de tensió que viuen molts centres educatius arran l'amenaça dels mestres a suprimir les sortides i colònies escolars.
Com a federació d'associacions de mares i pares d'alumnes, la FaPaC no pot quedar al marge d'aquest conflicte i exigeix a totes les parts el màxim esforç de diàleg i entesa per trobar una solució consensuada i satisfactòria per a la majoria de mestres i famílies.
La FaPaC fa una crida a la comunitat educativa perquè acosti posicionaments de manera que l'interès general de l'educació dels alumnes estigui per sobre dels interessos sectorials. És necessari afrontar les dificultats per tal de solucionar-les, així com centrarse en els punts que ens uneixen i oblidar retrets, protagonismes i desacords històrics.
Aquest conflicte ha de servir per posar-nos a prova totes les parts implicades, doncs haurem de cedir el necessari pel bé de la generació futura i haurem de perdre la rigidesa de postures i plantejaments tancats. És hora de posar sobre la taula i resoldre alguns problemes que sempre han acompanyat les colònies i sortides com són la manca de reconeixement econòmic i la manca de protecció dels mestres en temes de responsabilitat civil que es puguin presentar.
La FaPaC lamenta que el Departament d'Educació no hagi sabut consensuar els acords necessaris per a la correcta aplicació del calendari escolar, i retreu al col lectiu de mestres la utilització que en fan de les sortides i colònies · en les seves reivindicacions laborals.
Els docents s'han de sentir més valorats i reconeguts, i aquest reconeixement implica que el Departament ha de ser sensible a algunes de les seves propostes, els ha d'escoltar més i ha d'argumentar millor les decisions que pren.
La FaPaC agraeix a tot el col·lectiu de mestres que, tot i no estar d'acord amb el nou calendari escolar, manté les colònies i sortides aprovades als Consells Escolars de centre.
Ha arribat un punt en el qual s'han de buscar solucions i no més motius per a l'enfrontament. El curs ha començat i cal recuperar la normalitat.
Comentaris
Cataluña: los docentes privan a sus alumnos de colonias y excursiones, y perjudican a otros colectivos para conseguir una mejora laboral
16 Septiembre 2010
por Grupo Jornada Escolar
.
.
Hay muchas formas de protestar para reivindicar unas mejoras laborales. Los docentes en Cataluña han elegido perjudicar a sus alumnos y a otros colectivos para conseguirlas.
El Departamento de Educación ha suprimido la jornada intensiva de junio que los docentes hacían en parte “en compensación” por su implicación en colonias y excursiones, aunque lo cierto es que muchos docentes nunca participaban en estas salidas, pero siempre hacían la jornada intensiva en junio.
Unos docentes han creado dos grupos en Facebook y así justifican su protesta:
NO JORNADA INTENSIVA? NO SALIDAS, NO COLONIAS …
NO a la desaparición (sin tener en cuenta la opinión de los docentes) de la jornada intensiva en junio. ¿Qué podemos hacer para protestar? No hacer salidas, colonias. Afectar a otros sectores (monitores, casas colonias, museos, autocares), sí, pero así haremos presión y esperamos que se dignen a escuchar nuestras demandas.
NO JORNADA INTENSIVA? PUES NI COLONIAS NI EXCURSIONES!
El próximo curso, los maestros ya no dispondremos de la jornada intensiva en junio que se nos ofreció a cambio de las horas de más que hacemos en excursiones y salidas.
Basta huelgas de un día que sólo nos sacan dinero, implicamos a otros colectivos para reivindicar nuestros derechos. Únase a nuestra causa!
Traducción: Google Traductor
En resumen, como las huelgas cuestan dinero, el profesorado ha decidido trasladar el problema a otros sectores: perjudicar a otros colectivos y a las familias para que reivindiquen sus derechos…
Y efectivamente, según un artículo publicado en El Mundo, Rosa Cañadell, portavoz del sindicato de profesores de USTEC·STEs, dijo:
“… las familias deberían protestar ante la Conselleria por la organización de las colonias en lugar de “indignarse” porque los profesores no quieren organizar excursiones.”
El País publica hoy el artículo “Una protesta laboral de maestros deja a 50.000 niños sin colonias”:
La Fapac tacha de “inadmisible la postura de algunos profesores y profesoras, que puede ser calificada de chantaje”. Las salidas escolares “están aprobadas en el proyecto educativo del centro y representan un tiempo educativo muy valioso” para los alumnos.
“No entendemos”, añaden las patronales, “la actitud de boicotear a un sector que no es ni de lejos el responsable del conflicto afectando a otros trabajadores con pérdidas de puestos de trabajo y que de rebote acaba siendo el niño quien recibe el efecto directo al quedarse sin colonias”.
Hace dos años, en referencia a la jornada escolar continua, José Gimeno Sacristán (Catedrático de Didáctica de la Universitat de Valencia) dijo en una entrevista de la Revista Escuela:
“… Los maestros van a dejar de ser un grupo social de referencia en la medida en que sólo se preocupan de sus propios intereses… Todo el mundo sabe que tras la idea de hacer coincidir la jornada laboral de los maestros con la jornada escolar de los niños, lo único que hay son ventajas laborales para los maestros”.
Nomes espero que siguin respectuosos, i com a bons professionals que son, s'ho pensin, i rectifiquin en la seva protesta, no en la seva lluita.